جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک سرباز امریکایی که بر اثر حمله خشونت‌بار نیروهای پلیس به معترضان جنبش "تصرف اوکلند" به شدت زخمی شد، قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرد

occupy

به گزارش آسوشیتد پرس، اسکات اولسن سرباز سابق 24 ساله آمریکایی که بر اثر برخورد یک پرتابه که از سوی نیروهای پلیس محلی به سمت معترضان جنبش اعتراضی "تصرف اوکلند" پرتاب شده بود، در ناحیه جمجمه دچار شکستگی شد.

رالی لاتهام یک فیم بردار اوکلندی که از صحنه درگیری نیروهای پلیس با معترضان تصویر برداری می‌کرد، اظهار داشت: "وی کاملا آرام ایستاده بود. هیچ کس را تحریک نمی‌کرد."

در حالی که پزشکان منتظر هستند تا تورم مغز اولسن کاهش پیدا کند تا بتوانند وی را عمل کنند، زخمی شدن این سرباز سابق امریکایی توجه ملی را به تبعات استفاده مکرر پلیس از گازهای اشک‌آور علیه معترضان در روز سه شنبه جلب کرده است.

در حالی که معترضان اوکلندی وعده داده‌اند که در اعتراض به خشونت پلیس چهارشنبه آینده شهر را تعطیل کنند، درگیری‌های روز سه شنبه به نظر می‌رسد نیروی مضاعفی به جنبش تصرف در امریکا بخشیده است.

معترضان از کارگران و دانشجویان خواسته‌اند که به این اعتراضات بپیوندند و وعده دادند که به سوی تمام بانک‌ها و شرکت‌هایی که در این روز فعالیت خود را متوقف نمی‌کنند، راهپیمایی کنند.

اعتراضات "اوکلند را تصرف کنید" بخشی از "جنبش تصرف وال استریت" در امریکا علیه نابرابری‌های اقتصادی گسترده در این کشور است.

این جنبش اکنون به بسیاری از کشورهای جهان گسترش پیدا کرده است و در هفته ششم خود به سر می‌برد

کد خبر 149625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز